Ferrenzo.nl

zondag 6 juli 2008

Spatlappen

Bij het maken van het flipfront zijn de oorspronkelijke binnenschermen komen te vervangen. Hierdoor is er geen afscheiding meer tussen de wielkasten en de motorruimte. Om te voorkomen dat bij rijden op een nat wegdek of door een plas de hele motor onder de troep komt te zitten, komen er spatlappen aan de binnenkant van de wielkast te zitten. De spatlappen zijn gemaakt van een spatlap zoals normaal gesproken wordt gebruikt op een rallywagen. De beugels om de spatlappen aan te bevestigen wagen een tijd geleden al gemaakt.

p1060825.jpg

Per wiel bestaat de spatlap uit twee delen: eentje in de motorkap, zoals hierboven goed zichtbaar, en eentje aan de binnenkant van het A-paneel, achter het wiel. De laatste steekt nu nog wat verder naar onderen uit, om te voorkomen dat steentjes e.d. tegen de onderkant van de auto aanslaan. Dit is zichtbaar van buiten de auto, dus ik weet nog niet of ik dit zo laat of dat ik er nog een stuk vanaf haal.

p1060828.jpg

Hierboven een blik in de wielkast.De twee afzonderlijke flappen overlappen elkaar een paar centimeter, zodat er ook geen troep tussendoor kan komen. Hopelijk zorgt dit er niet alleen voor dat de motorruimte schoon blijft, maar ook de wielkasten zelf. Hoe minder troep daar komt te zitten, deste minder kans er is op roest.

De nieuwe vloerdekking voor de Mini is inmiddels besteld, bij Newton Commercial. Het wordt een mooie bruinige kleur. Geen standaard kleur voor de Mini, normaal leveren ze dit alleen voor de VW Camper Van. Ik denk dat dit heel goed gaat passen bij de rest van de auto.

Bij Lieuwen Techniek zijn twee maat gemaakte gasveren besteld voor de motorklep. De kleur komt in de buurt van chroom, de druk wordt 50% hoger dan normaal voor een Audi 80 achterklep (waar de scharnieren vanaf komen). Misschien dat dit genoeg is. Zo niet, dan zijn deze gasveren hervulbaar en kan de druk nog worden verhoogd tot 90% boven origineel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten