Ferrenzo.nl

zondag 4 mei 2008

Benzinetank en uitlaat

Na drie dagen in de tuin kon ik vandaag eindelijk, zo voelde het, verder met de Mini. Ik ben vooral bezig geweest met de benzinetank en de uitlaat, maar laten we bij het interieur beginnen.

p1060632.jpg

Nieuw hier zijn de schakelpook, de drie pedalen, de accu en de behuizing voor de centrale teller. Verder heb ik nog 3 halve dempingsmatjes verwerkt. Zodra ze weer op voorraad zijn bij Brezan ga ik verder. Het lijkt er sterk op dat er maar twee kleuren in de Mini worden gebruikt: Zwart en Old English White. Grappig, maar daardoor zijn de verschillende onderdelen maar moeilijk herkenbaar. Natuurlijk zijn er nog de oranje polyflex rubbers, maar die worden op korte termijn door zwarte varianten vervangen. De oranje variant staat niet goed bij de Mini. Het interieur moet later nog wel meer kleur krijgen, met bruine stoelen en vloerbedekking en een notenhouten dashboard.

p1060633.jpg

Aan de achterkant zijn nieuw de uitlaat, de benzinetank met hals, een bumpertje en het nummerbord. De eerste drie zijn van te voren op de zichtbare plekken schoongemaakt en gepolijst. De benzinetank is met twee slangen aangesloten, waarvan er eentje de retourleiding is voor de toekomstige brandstofinjectie. De nummerplaat is nu alleen voor de sier, hier moet nog een plaat achter en verlichting bij komen.

p1060638.jpg

Een blik onder de auto. Het begint er al heel echt uit te zien. De uitlaat is DIK! Ik twijfel nog wel eens of 'ie niet te dik is, maar voorlopig blijft hij zo. Hij is in ieder geval niet nep, en dat is het belangrijkste.

p1060639.jpg

Aan de voorkant is weinig nieuws te zien. De koppelingscilinder zit vast en de scharnieren voor de motorkap zijn gemonteerd. Bijna niet zichtbaar, maar de ruitensproeiers zijn er ook en de downpipe is, tijdelijk?, gemonteerd.

Hopelijk komen begin deze week weer wat Ebay bestellingen binnen, dan kunnen er weer wat nieuwe onderdelen op de Mini.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten