Ferrenzo.nl

zaterdag 19 april 2008

Velgen, draadboom, hemeltje, rolkooi

Een flinke update dit keer. Gisteren heb ik de velgen opgehaald en half gemonteerd en vandaag lang gewerkt. Zie hieronder het resultaat:

p1060535.jpg

Zichtbaar zijn de, zo goed als, nieuwe velgen, de rolkooi en hemeltjes (voor en achter). Verder zit het subframe voor nu vast, de draadboom naar achteren in de auto en is de remleiding achter aangesloten. Als test zitten de dempers op hun plek, maar nog niet echt vast.

De velgen zijn gepoedercoat en de banden gemonteerd bij Renoblast. Het poedercoaten is goed gegaan. In eerste instantie waren bij het bakken van de coating twee velgen gaan gassen. Dan komt er lucht uit de velg waardoor de coating plaatselijk gaat bobbelen. Dit is verholpen door die twee velgen opnieuw, en dit keer langer, te bakken, glad te schuren en opnieuw te coaten. Het resultaat was daarna wel goed, maar de kosten ook 60 Euro hoger dan vooraf afgesproken. Verder is het balanceren via Renoblast wel erg duur. Het totaal kwam op 325 Euro, incl. BTW. Een andere tegenvaller was dat er bij het balanceren veel plaklood (tegenwoordig ijzer, dat wist ik niet) was gebruikt en geplakt op plekken die de remklauwen in de weg zitten. Zoals het er nu naar uit ziet komt dit wel goed, door bepaalde loodjes iets te verplaatsen en iets van de klauw te slijpen.

Los van deze tegenvallers ben ik dolblij met het resultaat. De velgen en banden staan waanzinnig mooi bij zowel de kleur van de auto als de stijl (jaren 60/70). De banden, Yokohama A008, zijn lekker dik, als de banden van een kart of F1 wagen.

Aan de achterkant steekt de band ongeveer 1 cm buiten het spatbord uit. Mooi, maar misschien later tot nog een kleine spacer erbij, omdat het zo leuk staat.

p1060536.jpg

Hier nog een close-up foto van de velg. Ik moet nog op zoek naar kapjes voor het middelste gat.

p1060537.jpg

Deze week kwam de antenne binnen. Aansluitend kunnen de hemeltjes en rolkooi erin, maar eerst moet de kabelboom nog worden gedaan. De oude kabelboom nop verschillende plekken flink versleten, de nieuwe Van boom die ik had gekocht bleek er eentje te zijn voor een normale Mini (waarschijnlijk Mk1 omdat draden voor achteruitrijlampen en mistlamp ontbreken) en daardoor te kort. Als oplossing heb ik de nieuwe boom ter hoogte van de B-stijl 40 cm verlengt. Het toe te voegen stuk kwam van de oude boom. De draden zijn aan elkaar gedraaid en gesoldeerd en afgeschermd met krimpkousen. Het resultaat is OK, na montage kon de hemel erin en daarna de rolkooi. Het was weer een heel gedoe om dat ding er in te krijgen, maar het is gelukt. Zie hieronder het resultaat:

p1060540.jpg

De remleiding naar achteren was nog niet aangesloten op de remleiding in het subframe. Dit heb ik als laatste gedaan vandaag, zie hieronder de foto ervan.

p1060542.jpg

Op verzoek van een fan :), een foto van de RVS braided remslang naar het achterwiel. De slang loopt anders dan origineel, omdat de slang eigenlijk te lang is.

p1060548.jpg

Morgen weer verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten